Język hiszpański B2+

Język hiszpański 

zakres materiału do egzaminu ogólnouczelnianego na poziomie B2+: 

  1. Rozumienie tekstu czytanego / 15 punktów;
  2. Rozumienie tekstu słuchanego (opcjonalnie) / 10 punktów;

III. Test znajomości struktur gramatyczno-leksykalnych / 55 punktów;  

  1. Tworzeniewypowiedzi pisemnej – list formalny: może mieć on następujące formy: reklamacja, list – podanie o pracę (list motywacyjny), list zapytanie, list wyrażający opinię, list - recenzja książki, filmu, spektaklu, list z przeprosinami (opcjonalnie)/ 20 punktów;  
  2. Artykuł fachowy związany z danym kierunkiem studiów – streszczenie, pytania do tekstu, sprawdzenie znajomości słownictwa specjalistycznego z danej dziedziny/ 30 punktów.

 

Słownictwo i zagadnienia wraz z materiałem gramatycznym do egzaminu obejmują materiał zawarty w podręcznikach metody: Nuevo Espanol en marcha, Nuevo Espanol en marcha 3, Nuevo Espanol en marcha 4, wyd. SGEL-Education. Zalecaną pozycją jest również:  

 En Uso B2. Ejercicios de gramatica – Gines A., wyd. Edelsa (lub inne zbiory ćwiczeń na poziomie B2), jak również pozostałe podręczniki do gramatyki z serii En Uso 

 

Zakres materiału gramatycznego:  

  1. Czasownik:

czasy teraźniejsze: Presente de indicativoPresente de subjuntivo 

czasy przeszłe: Pretérito perfecto simple de indicativoPretérito perfecto compuesto de indicativoPretérito imperfecto de indicativoPretérito pluscuamperfecto de indicativoPretérito to imperfecto de subjuntivoPretérito perfecto de subjuntivoPretérito pluscuamperfecto de subjuntivo 

czasy przyszłe: Futuro simple (imperfecto), Futuro compuesto 

bezokolicznik,  

gerundio 

participio 

strona bierna,  

formy peryfrastyczne (estar + gerundioir venir + gerundioir a + infinitivoacabar de + infinitiveseguir + gerundiollevar + gerundio),  

użycie trudniejszych czasowników (ser, estarhabertener),  

tryb warunkowy (I, II i III),  

tryb rozkazujący, zdania przydawkowe – Oraciones de relativo 

zdania przyczynowe – Oraciones causales 

zdania przyzwalające – Oraciones concesivas 

zdania okolicznikowe czasu – Oraciones temporales 

zdania celowe – Oraciones finales 

  1. Rzeczownik

rodzaj,  

liczba,  

słowotwórstwo (rzeczowniki złożone, zdrobnienia i zgrubienia);  

  1. Przymiotnik:

 rodzaj,  

liczba,  

formy skrócone,  

stopniowanie;  

  1. Zaimek:

osobowy,  

dzierżawczy,  

wskazujący,  

pytający,  

zwrotny,  

nieokreślony,  

dopełnienia bliższego i dalszego.  

  1. Przysłówek:

sposobu,  

miejsca,  

czasu,  

miary,  

liczebny,  

wątpliwości, twierdzenia, przeczenia,  

pytajny;  

  1. Liczebnik:

główny,  

porządkowy;  

  1. Przyimek:

A, ante, bajo, con, contra, de, desde, en, entrehacia, hasta, para, por, sobre 

 

Forma pytań  

Test egzaminacyjny składa się z pytań o charakterze zamkniętym oraz otwartym. Zadania 
w formie zamkniętej mogą przyjąć formę:  ćwiczeń tzw. wielokrotnego wyboru;  

 ćwiczeń typu: prawda – fałsz;  

 ćwiczeń polegających na dopasowaniu elementów. Zadania w formie otwartej mogą mieć formę:  

 ćwiczeń z luką do uzupełnienia;  

 listu formalnego;  

 tłumaczenia. 

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

informacje o cookies

Zapisano